Dé Hilton Haringparty werd dit jaar opgedragen aan jongeren met autisme. Daarom organiseerde Hilton directeur Roberto Payer voorafgaand aan de 29ste editie een unieke ‘maatje voor een maatje’ veiling voor stichting Papageno. Mensen konden bieden op bijzondere ervaringen die speciaal voor de veiling waren samengesteld. Tot het laatste moment werd er flink geboden met als eindresultaat een opbrengst van 6.098 euro. Aaltje van Zweden van Stichting Papageno was blij met de cheque die zij in ontvangst mocht nemen.
Dé Hilton Haringparty was dit jaar extra exclusief door het beperkte aantal mensen dat er live bij mocht zijn. De aanwezige gasten, waaronder de hoogste bieders van de veiling, kregen een VIP treatment op het terras en in skybox kamers. Hier vierden zij de komst van de lekkerste haring. Het vaatje werd met veel spektakel en na een reis vol avonturen afgeleverd door Roberto Payer en Eric van As die in een klassieke Fiat Cinquecento de tuin van Hilton binnenreden. De komst van de Hollandse Nieuwe was ook via zoom te volgen en gezamenlijk met de online gasten werd haring gehapt en getoast op een mooie zomer.
Foto: Maria Ghebresselasie van Hilton Amsterdam, Eric van As van Versvishandel Jan van As, Aaltje van Zweden van Stichting Papageno, Roberto Payer van Hilton Amsterdam en Janny van der Heijden, ambassadeur van Stichting Papageno.